Rondetafelgesprek over de toekomst van het kleuteronderwijs

Aan de leden van de Werk- en Steungroep Kleuteronderwijs

Misschien weet je het al maar op 7 september aanstaande houdt de Kamercommissie OCW tussen 14u00 en 18u00 een rondetafelgesprek over de toekomst van het kleuteronderwijs en Ewald is daarvoor uitgenodigd. De convocatie daarvoor staat op https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/commissievergaderingen/details?id=2016A01894.

De WSK ziet dit als een voorlopig hoogtepunt en hoopt dat het rondetafelgesprek zal resulteren in kleuteronderwijs waarin de kleuter mag zijn wie hij/zij is, namelijk een kleuter, en niet hoeft te doen alsof hij/zij een jong schoolkind is.

Aan het rondetafelgesprek is flink wat voorafgegaan. We wijzen op deze vier hoogtepunten:

* de aanbieding van het zwartboek Kleuters in de knel! op 9 april 2013; zie https://www.wsk-kleuteronderwijs.nl/wp-content/uploads/2013/04/Zwartboek-Kleuters-in-de-knel-april-2013-LR.pdf en http://pg.us.rtl.nl/rtlxl/network/a3t/progressive/components/actueel/rtlnieuws/binnenland/289356/2013w15/77a9f947-e4e8-425b-bc7b-80c95dc4c22e.ssm/77a9f947-e4e8-425b-bc7b-80c95dc4c22e.mp4;

* de Kamermotie over kleutertoetsen met meerkeuzevragen, die op 5 november 2013 is aangenomen; zie https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/detail?id=2013Z20889&did=2013D43132;

* de uitzending van de Monitor op 21 februari 2016 over het kleuteronderwijs; zie http://www.npo.nl/de-monitor/21-02-2016/KN_1676827;

* de Kamermotie over het inrichten van het kleuteronderwijs naar de ideeën van de Werk- en Steungroep Kleuteronderwijs, die op 15 maart 2016 is aangenomen; zie https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/detail?id=2016Z05026&did=2016D10290.

Het rondetafelgesprek is openbaar. Je bent dus welkom! Laat je Ewald weten of je komt? Je kunt hem aanschrijven op ever524@kpnmail.nl.

Misschien tot 7 september in de Klompezaal van de Tweede Kamer!

Met vriendelijke groeten,
de kerngroep van de WSK

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *